در حال بارگذاری ...
شنبه 8 دی 1403

دکتر عرفان خسرویان مطرح کرد:
لزوم تشکیل کمیته آمایش ملی با توجه به نیاز بازار و نگاه جدید و رویکرد تحولی دانشگاه

دکتر خسرویان در جلسه شورای آموزشی دانشگاه تصریح کرد: به منظور تحقق سیاست‌های بالادستی حوزه مهارت حداقل باید ۳۰ درصد سرفصل‌های آموزش عالی در کشور بر اساس شاخص‌های مهارتی تدوین گردد.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، جلسه شورای مدیران معاونت آموزشی دانشگاه  فنی و حرفه ای با حضور دکتر عرفان خسرویان برگزار شد.

دکتر خسرویان در این جلسه تصریح کرد: کمیته آمایش ملی رشته ها با توجه به نیاز بازار و رویکرد تحولی دانشگاه می‌بایست با ترکیب جدید و حضور افرادی که درگیر کار اجرایی و اداری روزمره نیستند، تشکیل شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن اشاره به این‌که آمایش به معنای بهره‌مندی از توان و صلاحیت‌های حرفه‌ای افراد است، گفت: آمایش رشته‌ای می‌بایست مبتنی بر مسئله‌محوری باشد. وی افزود: رویکرد مهارتی پاسخگوی مسائل صنعت و بازار تولید خواهد بود و دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌بایست دانش‌آموخته صنعت‌پسند تربیت کند. از این رو، لازم است رشته‌ها و سرفصل دروس دانشگاه بازبینی و اصلاح گردد.

دکتر خسرویان خاطرنشان کرد: کمیته آمایش می‌بایست به نتایج ویژه‌ای ختم شود. از آن‌جا که اکوسیستم کار در استان‌های کشور متفاوت است، آمایش نیز می‌بایست به تناسب زیست‌بوم هر منطقه صورت گیرد. همچنین به روز باشد و بر مبنای آینده‌پژوهی مستمر دفتر گسترش پیش رود.